Mag ik de boom in de openbare ruimte planten?
Nee. Je mag de aangevraagde boom of bomen alleen planten op privéterrein, zoals je eigen tuin, een volkstuin of een gezamenlijke binnentuin. In de openbare ruimte, zoals op straat of in een park, mag dit niet.
Wil je daar toch een boom? Neem dan contact op met de gemeente Den Haag via 14070 of de website Meldingen - Den Haag. Geef bij je aanvraag duidelijk aan om welke plek het gaat.
Als er eerder een boom stond, kun je het boomnummer doorgeven. Het nummer van de stadsbomen vind je hier. Voor een nieuwe plek kun je de locatie goed beschrijven of een kaartje meesturen. Daarna bekijkt de groenbeheerder je aanvraag.